Waarom lid worden?
ConsomActie is een vzw waarvan de taken en acties door en voor de leden bepaald worden zodat ze in lijn liggen met de werkelijkheid en de behoeften in het veld. Het doelpubliek zijn alle Franstalige en Nederlandstalige deskundigen.
Des services adaptés à vos réalités
Prestataire de service
Vous êtes un facilitateur, un organisme d'accompagnement, un animateur d'ateliers, une cuisine de collectivité, ...Lid worden van ConsomActie heeft heel wat voordelen.
U bent vertegenwoordigd door een verbindende woordvoerder.
ConsomActie vzw is uw woordvoerder, behartigt uw belangen en kaart de uitdagingen waarmee u geconfronteerd wordt aan.
- Pleidooien bij politieke en openbare overheden;
- Memorandum van behoeften en prioriteiten van de spelers in de sector en de branche;
- Vertegenwoordiging en zichtbaarheid in de pers.
Betere zichtbaarheid
In het middelpunt staan.
- Beurzen en evenementen voor deskundigen en het grote publiek;
- Thematische communicatiecampagnes (bulk, statiegeld);
- Informatie doorgeven, informatieverstrekking en storytelling op de sociale netwerken
- Uw werkaanbiedingen publiceren op onze kanalen.
Diensten voor het dagelijkse leven
ConsomActie creëert verschillende diensten om u nieuwe kansen te bieden en het beheer in uw dagelijkse leven gemakkelijk te maken.
- Informatie verstrekken over regelgeving en veranderingen van de regels
- Consultancy-activiteiten om uw businessmodel aan te passen naar meer bulk en statiegeld aan voorkeursprijzen (audit en invoering);
- Helpdesk ConsomActie (e-mail) om uw vragen over bulk, zero waste en statiegeld te beantwoorden;
- Zoekertjes via het forum van ConsomActie;
Een opleiding volgen aan een voordelige prijs
ConsomActie biedt opleidingen aan om u te helpen met innoveren, om uw praktijk zeker te stellen en het voortbestaan van uw beroep te verzekeren.
- Catalogus van vormingen aan voordelige prijzen om uw beroep te vernieuwen en het voortbestaan ervan te verzekeren (2024);
- Webinars over thema’s in verband met uw beroep (bijvoorbeeld hoe u meer statiegeld in uw zaak kan toepassen);;
- Communicatie-expertise (strategie, digitale en niet-digitale kanalen);
- Inrichtingen van het verkooppunt;
- Regels en praktijken voor cosmetica / Regels en praktijken voor voeding in bulk;
- Mijn project als kruidenier met verkoop in bulk opstarten.
Voorkeurstarieven
omsomActie biedt dankzij partnerschappen kortingen aan op verschillende diensten die van pas komen voor het beheer van uw bedrijf.
- Stands op beurzen (logistieke en financiële toegang): Valériane, BioExpo, Rezolutions;
- Gestion bancaire (Europabank : Audit aquiring et tarif préférentiel);
- Chèques repas et éco-chèques (Monizze : tarif préférentiel pour le personnel et pour les transactions)
Middelen gebruiken
ConsomActie benut haar hulpmiddelen op een collectieve manier om uw praktijk te ondersteunen.
- Prijzenobservatorium (trimestrieel);
-
Barometer van de distributie in bulk en zero waste (jaarlijks);
-
Étude
consommateurs, comportements vrac et zéro déchet ;
- Gids van goede praktijken voor cosmetica
- Gids van goede praktijken voor voeding in bulk.